Skotsko 2015

West Highland Way – Slighe na Gàidhealtachd an Iar  |  Milngavie -> Fort William – 157 km  |  29.7. – 5.8.2015 – 8 dní

Myšlenka jet na prázdniny do Skotska nás s Eliškou napadla někdy začátkem června. Když se o pár dní později v ČSA rozhodli pro nový přímý let z Prahy do Edinburghu s mezipřistáním v Lodži a nabídli ho za velmi příznivou zaváděcí cenu, bylo rozhodnuto. Na přelomu července a srpna se na 14 dní vydáme na skotskou Vysočinu! První týden strávíme na známém West Highland Way treku s délkou přes 150 kilometrů, na druhý týden se pak přesuneme na ostrov Skye a naši cestu zakončíme v Edinburghu.

Do Skotska jsme se moc těšili. Obzvlášť v týdnech před odletem, kdy v Česku panovala přímo vražedná vedra, se počasí kolem 20 stupňů zdálo být tím pravým vysvobozením. Jen jsme doufali, že nebude moc pršet…

Příprava a cestování na dovolenou do Skotska

Sláva, dohodnuto, letošní dovolenou strávíme ve Skotsku! Poletíme s ČSA, která zrovna začala operovat novou linku mezi Prahou a Edinburgem s krátkým mezipřistáním v polské Lodži. Díky tomu nás zpáteční letenka přijde na necelých 4500 korun. A to se vyplatí! Takže jdeme balit.

Den 4. — I když máme stan vskutku luxusní, ranní probuzení pod střechou chaty zvané Bothy Doune je prostě jiná káva. Ke spaní slouží 2 dřevěné „postele“ plus jedno „letiště“ po celé šířce pokoje. Kromě stolku, několika židlí a trochy nářadí je tu už jen krb, díky kterému nám včera mohlo být příjemně teplo.

Den 6. — Po dni odpočinku jsme lačni vyrazit co nejdříve. Máme v plánu ujít přes 30 kilometrů, abychom dohnali jednodenní skluz, proto si dáváme budíka už na šestou. Ranní probuzení však bohužel není ani náhodou do růžova. Silně prší a navíc Eli k bolavé noze přibrala i rýmu a kašel. Prostě když se daří…

Den 9. — Ráno nás překvapilo skutečně pěkné počasí, sluníčko na obloze bez mráčku tady nevídáme moc často. Tak ho musíme využít, kdo ví, jak dlouho potrvá. Nakonec se rozhodneme pro klidnou prohlídku města, proto si sbalíme něco málo na cestu a vyrazíme do centra.

Den 12. — Dnes to s vymýšlením programu bude snadné, protože dnešním dnem začíná konec naší dovolené. Takže nás čeká jen odpočívání, balení a příprava na návrat autobusem do Fort William, odkud budeme zítra pokračovat do Edinburghu.

Den 13. — Den velkého návratu nastává, dnes se vrátíme zpátky do Edinburghu, kde náš čtrnáctidenní výlet po Skotsku začal, a kde zítra také skončí. Máme toho před sebou hodně, proto máme budíček nařízen už na tři čtvrtě na šest ráno.

Den 14. — Poslední den dovolené začíná až v půl deváté. Po probuzení začínáme balit, nebo alespoň třídit věci, které bude potřeba sbalit. Zatím totiž nemáme všechno, chybí nám nějaké suvenýry i pohlednice na rozeslání. Proto se raději vydáváme se do města nakupovat.

Letní dovolená v roce 2015 nás s Eliškou zavedla do Skotska, země velkých jezer, zelených kopců, spousty ovcí a výborné whiskey. Během 14 dnů jsme tam zvládli jak ujít 150 kilometrů dlouhý trek zvaný West Highland Way vedoucí z Glasgow dál na sever až do města Fort William, tak i navštívit pozoruhodný ostrov Skye a udělat si tam pár výletů.