Popíjení a vaření v hlavním městě Skye (Portree, Isle of Skye den 3.)

autor: Srp 8, 2015Skotsko 20150 komentářů

Den 11. — Zatímco včerejšek byl docela akční, dnes to bude pravý opak. Tedy ne, že bychom neměli snahu, kvůli výletu ke skalnímu úkazu zvanému The Old Man of Storr neváháme vstát už v 6 hodin. Jenže venku je průtrž mračen, proto přenastavujeme budík a zalézáme zpátky do spacáků. V osm si to zopakujeme a v deset ještě jednou. Teprve kolem poledne to vypadá, že nám déšť dá na chvilku pokoj, tak se oblékáme a vylézáme ze stanu. Chvilku řešíme, co budeme dělat, nakonec se shodneme na návštěvě Portree s tím, že snad něco vymyslíme.

Protože máme hlad, jdeme ještě jednou navštívit náš oblíbený fish & chips bufet na molu. Jídlo je zase skvělé, což se bohužel nedá říct o počasí. Než se stačíme najíst, dvakrát zmokneme. A protože to na obloze vypadá poněkud dramaticky, urychleně hledáme místo, kde se schovat. Všude je jako obvykle plno, ale v hospodě The Isles Inn se na nás usměje štěstí a my se usadíme k malému stolečku pro dva, který bude na následujících několik hodin naším domovem. Je to tu docela chaos, spousta lidí i psů, ale všichni mají dobrou náladu a vládne tu všeobecně příjemná atmosféra. I když někteří lidé vypadají dost zvláštně… 🙂

Popíjíme, vychutnáváme různé druhy piv a postupně se dostáváme do podroušeného stavu. Není to sice levná záležitost opíjet se ve skotské hospodě, cena jedné „pinty“ (necelý půllitr) se pohybuje mezi 4 a 5 librami, ale jsme na dovolené, ne? Po očku sledujeme fotbal Chelsea – Swansea a je nám fajn. Venku se v pravidelných intervalech střídají čtyři roční období, většinu času ale prostě leje. Svůj odchod proto synchronizujeme s počasím, a docela se nám to povede, protože zmokneme až těsně před kempem.

V kempu se napřed osprchujeme a pak jdeme vařit, což vzhledem k množství vypitého alkoholu slibuje zajímavou zkušenost. Obzvlášť, když kvůli dešti a větru vaříme v závětří našeho stanu, přesně řečeno v jeho těsné blízkosti. Pravda, užili jsme si při tom spoustu zábavy, dokonce jsme ho ani nepropálili, ale výsledek nebyl zrovna vrcholem gastronomie. Nicméně jíst se to dalo, i když vidět nás Pohlreich, asi by mu z toho narostly vlasy. V deset večer zalézáme do spacáků a rychle usínáme. Venku zatím zuří bouřka, deště moc není, zato vítr je prvotřídní. Snad to náš stan zvládne i tentokrát.