Návrat do Santiaga de Chile podruhé

autor: Lis 27, 2013Chile 20130 komentářů

Den 17. — Uteklo to jako voda a my sedíme na letišti a čekáme na letadlo, které nás odveze pryč z Patagonie. Užili jsme si tu krásných 10 dní a moc se nám odsud nechce, i když se nám to počasí snaží trochu ulehčit. Od rána střídavě prší a sněží, a i když občas vykoukne sluníčko, silný vítr jakékoliv náznaky pěkného počasí rychle odfoukne. Ale stejně se nám bude stýskat.

Ráno jsme si mohli přispat, protože kromě cesty zpět do hlavního města Chile jsme na programu nic neměli. Když jsme se kolem osmé probrali z poklidného spánku, klidně jsme se oblékli a zašli se nasnídat. Snídaně byla klasická chilská, kromě normálních poživatin však byl k dispozici i výborný jablečný koláč. Poté jsme požádali recepčního, aby nám na půl dvanáctou zavolal taxíka a šli do pokoje balit.

Protože se zase rozpršelo a byla taková pošmourná obloha, zalezli jsme si předtím ještě na 90 minut do postýlek a trochu se prospali. V půl jedenácté už ale nebylo na co čekat, začali jsme se pakovat. Po jedenácté jsme v recepci zaplatili za ubytování, snídaně a konzumaci navíc, a poté se taxíkem za 8.000 CLP přesunuli na letiště. Řidič s námi jel jak závodník, ale dojeli jsme bez problémů.

Na letišti nabíráme mírné zpoždění, protože letadlo přilétá až ve chvíli, kdy už jsme měli nastupovat. Ale z toho se nestřílí, nikam nespěcháme. První půlka letu do Puerto Montt je bez komplikací, let je naprosto klidný, k jídlu máme hovězí s bramborovým salátem a ovocný salát, všechno je velmi dobré. Přistání je jako do peřinky, poté polovina lidí vystupuje a druhá se hrne dovnitř. Za necelou hodinu už jsme zase ve vzduchu. Následuje další jídlo, pití a kolem šesté přistání na letišti v Santiagu.

Na rozdíl od posledního příletu se nám tentokrát čekání na přistavení ke stanovišti trochu protahuje, ale nejedná se o nic dramatického. Do hotelu Holiday Inn to zase máme jen pár metrů, ubytování ve třetím patře v pokoji 304 je záležitostí několika minut. Chvilku se poflakujeme na pokoji, pak si jdeme dát do hotelové restaurace trochu pozdější večeři. Objednáváme si předkrm v podobě dýňové polévky a lososového tataráku, jako hlavní jídlo pak mořského úhoře s šafránovou rýží a americký cheeseburger. K tomu dvě piva z Patagonie. Je to výborné a naše bříška se plní až po okraj.

Po večeři se vracíme do pokoje a jdeme spát. Zítra nás čeká dlouhý den, budeme se přesouvat na ostrov, kde mají Velikonoce celý rok.